OBASHI® – Foundation

Visualiseer de interactie tussen mensen, processen en technologie

Overzicht hebben is essentieel voor het maken van strategische keuzes. OBASHI® methodologie helpt om overzicht te krijgen over de interactie tussen mensen, processen, technologie en de bijbehorende ‘dataflow’. OBASHI® maakt deze interactie visueel via een Business en IT diagram.

OBASHI® diagrammen bestaan uit zes verschillende lagen: Ownership, Business Process, Application, System, Hardware en Interface. OBASHI® is een universele tool die de samenhang van de zes verschillende lagen in een organisatie verduidelijkt. Het model laat zien hoe de processen en activiteiten ondersteund worden door de technische infrastructuur om business output te leveren. OBASHI® is een overzichtelijke en gemakkelijk te communiceren methode die helpt bij het maken van de juiste beslissingen.

Resultaten

  • In staat om OBASHI® diagrammen te lezen
  • OBASHI® diagrammen ontwerpen en inzicht geven in de interactie tussen mensen, processen en technologie
  • In staat om het APMG Examen succesvol af te leggen

Doelgroep

OBASHI® is gericht op management professionals die werken in een van de volgende bedrijfsonderdelen: IT Service management, project/programma management, datakwaliteit management, enterprise architecture en operations.

Groepsgrootte

Wij streven naar 8-15 deelnemers per training. Onze ervaring leert dat hierdoor de interactie en betrokkenheid van de deelnemers optimaal is.

Prijzen

Op aanvraag

Vorm

  • 1 trainingsdag
  • In Nederlands of Engels
  • 2 uur zelfstudie (voorbereiding voor de training)
  • Tijdens de eerste trainingsdag zal een examendatum worden gepland

Examen

  • 50 multiplechoicevragen
  • Gesloten boek
  • Duur van 1 uur

Cursusmateriaal

  • OBASHI® Methodologie
  • Voorbeeldexamen
  • Oefeningen

 

 


Deze training is onderdeel van ‘’IT trainingen’’. Andere aansluitende trainingen zijn: BiSL® Foundation, ICT Essentials, ITIL®, IT Service management en Lean IT Foundation.

Meer informatie

Meer informatie, reageren, solliciteren; we horen het graag!